Wie afgelopen vrijdag rond zes uur nog van het Utrechtse buitenleven aan het genieten was, is het vast niet ontgaan. Boven het centrum van de stad was namelijk een bijzondere verschijning in de lucht te zien. Drie overvliegende vliegtuigen die ieders een advertentievlag voor trokken. Nu is luchtreclame niet super ongewoon, maar deze boodschap was niet zomaar een promotiestunt. De verzender van de boodschap wilde namelijk Shirley feliciteren met haar verjaardag. Het eerste vliegtuigje werd dan ook gevolgd door de tekst “Happy birthday Shirley.” en dat niet alleen. De verzender had ook duidelijk ergens spijt van, aangezien de twee volgende vliegtuigjes de teksten ““Geef me een tweede kans” en “ik mis je enorm” bedroegen.

Het is niet bekend wie Shirley of de anonieme aanbidder is. Maar de liefdesboodschap is wel aangekomen zegt Van de Bunte, de eigenaar van Dutch Air Advertising, het bedrijf dat de boodschap de lucht in liet gaan. In een interview met het AD zegt hij, dat de klant hem heeft gebeld om hem te bedanken en te vertellen dat de kans groot is dat het goed komt tussen hem en Shirley.

En de boodschap is niet alleen aan Shirley opgevallen. Ook vele anderen hebben de vliegtuigjes gezien, gezien het groot aantal tweets over de actie. De twitteraars speculeren over wie de twee kunnen zijn en hoewel het merendeel van de mensen lovend over de actie speken, noemen anderen het ook een vergeefse zet.

Volgens Van de Bunte wist de verzender van de boodschap wel wat hij deed. De aanbidder wist dat Shirley haar verjaardag in de tuin aan het vieren was. Dus ook dat de kans groot zou zijn dat ze zijn boodschap zou lezen. In totaal koste zijn actie zo’n 2000 euro. Maar volgens Van de Bunte, wilde hij haar gewoon erg graag terug. En schijnbaar met resultaat.