Vanwege Halloween lag in de Albert Heijn to go van Utrecht Centraal de afgelopen week een chocolade muffin met een sprinkhaan op de top. Vandaag is het halloween en dus de laatste dag van de muffin.

‘Als je het vergelijkt met de andere muffins gaat de actie niet zo goed’, zegt Miriam, de supermarktmanager van de Albert Heijn to go op Utrecht Centraal. ‘De muffin is meer een stunt om publiek de winkel in te krijgen dan dat het is om er directe winst op te maken.’

De muffin ligt vooraan in de winkel, dus mensen kunnen het goed zien als ze langslopen. Dit is ook de belangrijkste reden van de muffin. De muffin moet de aandacht van mensen trekken zodat zij de winkel in gaan. Zelf verkoopt de muffin niet goed.

Of de muffin volgend jaar weer in de winkel ligt, weet Miriam niet. ‘Vorig jaar was er rond halloween wel een vergelijkbare actie, dus dat zal volgend jaar wel hetzelfde zijn’, zegt de supermarktmanager. Vandaag is de laatste dag dat de muffin in de winkel ligt, want na Halloween gaat de muffin uit de schappen.